بحرانی ترین شهرستان استان مرکزی مسافر نمی پذیرد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/مرکزی سرپرست فرمانداری دلیجان گفت: از روز دوشنبه تا روز آدینه هفته جاری محدودیت و ممنوعیت تردد به شهرستان دلیجان اعمال می گردد.

بحرانی ترین شهرستان استان مرکزی مسافر نمی پذیرد

وحید براتی زاده در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به شروع اجرای طرح ضربتی سلامت در این شهرستان از امروز، دهم آبانماه، اظهار کرد: آنچه امروز در کشور و شهرستان دلیجان شاهد هستیم تمرکز در بخش درمان است و به نظر می رسد تا حدودی از توجه به بخش بهداشت غافل شده ایم در حالی که اگر در حوزه بهداشتی خوب عمل گردد بار مراجعات به بخش درمان و به تبع آن صرف هزینه های هنگفت با همه محدودیت های امکاناتی، کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه طرح ضربتی سلامت نیز با هدف تمرکز بیشتر در بخش بهداشتی از امروز شروع شده است تا اقدامات پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد، گفت: شهرستان دلیجان متاسفانه در بین 43 شهرستان بحرانی کشور واقع شده است و بر همین اساس و به دستور استاندار مرکزی مقرر شد که از امروز به مدت سه روز این طرح در شهرستان اجرایی گردد و در این راستا از نیروهای استانی، انتظامی، جهادی، سمن های شهرستان، نیروی امدادی و دستگاه های خدمات رسان استفاده می گردد.

براتی زاده توضیح داد: امیدواریم با اجرای این طرح و تاکید و تمرکز بر اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه بتوانیم موارد ابتلا را بین 40 تا 50 درصد کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: پروتکل های بهداشتی به مردم و صنوف ابلاغ شده است، اما متاسفانه شاهد عدم رعایت این پروتکل ها هستیم. یک نمونه از اصلی ترین پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک در معابر و محافل عمومی و خودروهای شخصی با بیش از یک سرنشین است که تا امروز این دستور به خوبی اجرایی نشده است، برهمین اساس از امروز این ضرورت با جدیت در شهرستان دنبال می گردد.

وی اضافه نمود: در این راستا پلیس راهور این امکان را دارد که افرادی که در اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده نکرده اند را 20 هزار تومان و رانندگان خودروها را 100 هزار تومان جریمه کند، همچنین باشگاه ها و آرایشگاه ها به عنوان مشاغل گروه دو، در صورت فعالیت پلمب می شوند و نظارت ها در سطح گسترده در دیگر فضاها و اماکن دنبال خواهد شد.

سرپرست فرمانداری دلیجان با بیان اینکه این اقدامات صرفا به دلیل جلوگیری از ابتلا و درگیری افراد با این ویروس و به تبع آن کاهش بار مراجعات به بیمارستان و مراکز درمانی است، اظهار کرد: علاوه بر این محدودیت ها از روز دوشنبه، محدودیت های ترافیکی و ترددی در سطح شهرستان اعمال می گردد به طوری که ورود مسافر به روستاها و نقاط تفرجگاهی ممنوع خواهد بود و حتی در ورودی دلیجان به عنوان یک کریدور اصلی ترددی ممانعت هایی ایجاد می گردد و در واقع میزبان مسافران نخواهیم بود.

براتی زاده این محدودیت و ممنوعیت های ترددی را حداقل تا روز آدینه دانست و اضافه نمود: تا زمانی که شهرستان دلیجان از بحران خارج نگردد محدودیت ها در حوزه های مختلف دنبال می گردد.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

malayro.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 66792

به "بحرانی ترین شهرستان استان مرکزی مسافر نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرانی ترین شهرستان استان مرکزی مسافر نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید